Sunday, July 15, 2012

Water Eyes - Wasseraugen

Water Eyes - Wasseraugen by abracacamera
Water Eyes - Wasseraugen, a photo by abracacamera on Flickr.

Via Flickr:
Raindrops captured! What's inside a raindrop?
It never really occurred to me to take a picture of rain drops until it was suggested in a photographic competition theme to photograph 'waterdrops'. With all the rain and downpours we have had here in Wales recently, I took the opportunity and braved it out into the rain, sheltered by my umbrella. Our garden seemed to be the ideal place for my little experiment, with rain running down the flower buds and raindrops forming on the edge of all the leaves and flowers, staying in place just long enough for me to capture them. It was a little tricky to prevent the camera from getting wet but it was worth the experience. Now I can't wait for the next downpour...

Regentropfen eingefangen! Was ist im Innern eines Regentropfens?
Es waere mir niemals in den Sinn gekommen, Regentropfen zu fotografieren, bis neulich in einem Fotowettbewerb das Thema 'Wassertropfen' zu fotografieren vorgeschlagen wurde. Bei all dem Regen und Platzregenschauern die wir hier in Wales in letzter Zeit hatten, nahm ich die Gelegenheit wahr, mich unter dem Schutze meines Regenschirms dem stroemenden Regen auszusetzen. Unser Garten schien mir der ideale Ort fuer mein kleines Experiment, wo der Regen an den Bluetenknospen herunterlaeuft und wo sich die Regentropfen an Blaettern und Blueten formen und festhalten, gerade lange genug um meine Aufnahmen zu machen. Es war nicht ganz einfach, den Fotoapperat for der Naesse zu schuetzen, aber der Aufwand hat sich gelohnt. Nun warte ich sehnsuechtig auf den naechsten Platzregen...

No comments:

Post a Comment