Friday, September 30, 2011

Chestnut Leaf and Fruits - Kastanienblatt und Frucht

Via Flickr:
The Horse-Chestnut is not edible but it is a wonderful decorative tree, widely grown all around Northern Europe. This year I have been collecting chestnuts in order to grow my very own, preferably as 'Bonsai'. It should be very easy because this tree is accustomed to our climate and can be kept outdoors all year round, even in winter. I shall keep a diary of my efforts and progress along with updates in a Blog. (english)

Die Kastanie ist nicht essbar, aber dennoch ein sehr dekorativer Baum, der in ganz Nord-Europa blueht und gedeiht. Dieses Jahr habe ich Kastanien gesammelt, um spaeter meine eigenen Baeume als 'Bonsai' anzupflanzen. Es duerfte nicht zu schwer sein, denn diese Baeume sind unserem Klima vorzueglich angepasst, sodass sie das ganze Jahr ueber draussen gehalten werden koennen, sogar im Winter. Ich werde ein Tagebuch ueber meine Erfahrungen und Fortschritte fuehren und sie dann auch gelegentlich in meinem Blog aktualisieren. (german)

planetum.blogspot.com

No comments:

Post a Comment